Boekarest dag 7; De dag voor Vaslui... - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Chris Bouman - WaarBenJij.nu Boekarest dag 7; De dag voor Vaslui... - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Chris Bouman - WaarBenJij.nu

Boekarest dag 7; De dag voor Vaslui...

Door: Chris Bouman

Blijf op de hoogte en volg Chris

19 November 2012 | Roemenië, Boekarest

Vandaag weer flink aan de bak, eigenlijk een 'normale werkdag', met het gevoel dat ik morgen Boekarest voor deze week ga verlaten. Vandaag was het voor velen rondom mij volgens mij 'blue monday'.

Vanochtend nam ik alleen de bus naar het hydrologisch laboratorium in Colentina omdat Madalina een afspraak had met de decaan. Eenmaal daar aangekomen was er eigenlijk nog niemand. Ik maar een bakje koffie genomen, laptopje gepakt en alvast wat dingen gaan doen op de trap. Na een tijdje kwam Radu Gogu aan, die duidelijk last had van de maandagochtend. Dus maar niet enorm veel woorden met hem gewisseld nadat hij me had binnen gelaten.
Na een uur aan het model gewerkt te hebben kwam Madalina binnen, die de decaan nog niet gesproken had want hij had het erg druk. Zij was dus ook al niet heel erg happy.
Tot de middagpauze doorgewerkt en daarna met de bus naar de cantina gegaan om te eten om vervolgens met de huisbazin mijn elektronische sleutel te regelen. Deze heb ik nog steeds niet en afgelopen zaterdag liep de bewaker een behoorlijk probleem te maken hierover. Carlos moest komen om het hem uit te leggen, omdat hij ook nog geen woord Engels kon.
Nu moest ik een kopie van mijn paspoort maken en terugkomen, dan zou ik mijn sleutel krijgen. Ik dit braaf doen, kom ik terug is mevrouw alweer klaar met werken en in geen velden of wegen te bekennen. Nou dan maar na Vaslui...

Ondertussen probeerde Madalina geld te regelen voor Vaslui, maar de decaan was nog steeds bezig. Uiteindelijk kreeg ze het geld (handje-contantje) omgerekend 70 euro om half 5 's middags.
Ik was in de tussentijd gewoon lekker bezig en maakte me (zoals Ebel met had geadviseerd) nergens meer druk over. Het komt (zoals zovaak hier) toch wel goed.

Vanavond tas inpakken, wat brood smeren en misschien nog een filmpje kijken. Hoe dan ook vroeg op (om 7 uur vertrekken, dus 6 uur opstaan) om de 5 uur durende reis naar Vaslui te maken. Mijn volgende blog zal vanuit de hoofdstad van de provincie Moldova zijn!

  • 19 November 2012 - 18:54

    Wim:

    Hey Chris,
    Succes morgen met je reis naar Vaslui. Ik ben benieuwd naar je belevenissen.

    Groetjes Pa

  • 21 November 2012 - 16:51

    Ëdith Den Hertog:

    Leuk je berichten te lezen. Hou je taai. Je weet "geduld is een schonezaak"
    Van enkele mensen hier hoorde ik, dat de werkwijze, die jij beschrijft hun heel bekend

    in de oren klonk. Fijn , dat je een goede Zondag hebt gehad. groetjes oma E.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Actief sinds 13 Nov. 2012
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 22779

Voorgaande reizen:

20 September 2016 - 14 December 2016

Internship IWRM Programme Rwanda

12 November 2012 - 31 December 2012

MARS project Vaslui

Landen bezocht: