Boekarest dag 21-22; Gelukkig hier nog geen sneeuw - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Chris Bouman - WaarBenJij.nu Boekarest dag 21-22; Gelukkig hier nog geen sneeuw - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Chris Bouman - WaarBenJij.nu

Boekarest dag 21-22; Gelukkig hier nog geen sneeuw

Door: Chris Bouman

Blijf op de hoogte en volg Chris

07 December 2012 | Roemenië, Boekarest

De afgelopen dagen waren wat minder stressvol dan het begin van de week. Al met al merk je wel dat de tijdsdruk aanwezig is. Er wordt soms niet altijd even handig gecommuniceerd. Ook worden er plannen gemaakt voor een nieuwe expeditie, maar nu met overnachting in Iasi.

Zoals in het eerste blog te lezen was is het nodig om meetputten aan te leggen rondom het meer. Ioan wil me helpen hierbij en daarom hadden we op donderdag om 10 uur met elkaar afgesproken. Na een korte discussie kwamen we op een aantal punten die geregeld moeten worden.
In principe gaan we van vrijdag tot en met maandag en hebben we 1 dag per put. Dit is gunstig geval. Bij een bevroren grond of enorme sneeuwval zal het waarschijnlijk langer duren. Ik ben dus blij dat het nog nauwelijks gesneeuwd heeft. In Boekarest is nog niets gevallen en in Iasi ligt een klein laagje. Van mij mag die sneeuw in Nederland blijven tot na maandag 17 december! De voorspellingen zeggen iets anders...

De locaties van de putten, permissies (met de nodige handtekeningen en stempels) om te boren en verwachtingen van wat we aan kunnen treffen zijn ook belangrijke punten. Vooral dat laatste vergt veel werk en ook tijd. Want eer je een voorspelling kan doen moet je eerst een goed model maken. Nadat we de locaties bepaald hadden en iedereen op de hoogte was van de plannen ben ik weer verder gegaan om het model in Excel helemaal gereed te maken. Madalina ging samen met Alex aan de slag voor het grondwater model. Een flinke klus!

Ook op donderdag was iedereen ietwat gestresst bij het laboratorium. Ze hebben allerlei workshops en lezingen komende week. Radu Gogu heeft mij uitgenodigd om op zondag en maandag deze bij te wonen. Tegenover hem voel ik me min of meer verplicht te komen aangezien hij het me al 5 keer heeft gevraagd.

Verder hebben we vandaag ons vooral met het modelleren bezig gehouden. Gelukkig kon ik de gang van zaken 's avonds ook nog even met Ebel bespreken via skype. Opzich gaat het wel redelijk, maar we moeten flink ons best doen om alles klaar te krijgen in de gegeven tijd.

Al met al is het een vermoeiend weekje geweest. Als klap op de vuurpijl was Carlos om 5 uur vanochtend zijn koffer aan het inpakken om naar Mara Mures te gaan om vrienden te bezoeken. Nouja, die schade haal ik wel weer in in het komende weekend!

• 10 December 2012 - 00:05

Ilse:

Hee leuk om steeds te lezen wat je allemaal doet.
    Succes deze week, geniet er nog even van (:

• 10 December 2012 - 00:05

Ilse:

Hee leuk om steeds te lezen wat je allemaal doet.
    Succes deze week, geniet er nog even van (: