Boekarest dag 6; Zondagsrust?! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Chris Bouman - WaarBenJij.nu Boekarest dag 6; Zondagsrust?! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Chris Bouman - WaarBenJij.nu

Boekarest dag 6; Zondagsrust?!

Door: Chris Bouman

Blijf op de hoogte en volg Chris

18 November 2012 | Roemenië, Boekarest

Vandaag is het zondag. Ik had op internet een internationale kerk gevonden om naartoe te gaan. Over pastor Bill, de warmte van een internationale gemeente en de zondagsrust in de rest van Boekarest.

Om 9.15 uur opgestaan om te gaan douchen, ontbijten en klaar te maken voor mijn zondagse wandeling van 20 minuten naar Strada Vitoruluei waar de kerk is. Een kwartier voordat ik wilde gaan bood Carlos aan om ook mee te gaan. Nou supertof natuurlijk! Het was mooi weer, dus ook een fijne wandeling en goede gesprekken.
Eenmaal aangekomen werden we begroet door pastor Bill, een Amerikaan die min of meer geroepen is om in Boekarest een internationale kerk te beginnen. Een behoorlijke gemeente met ongeveer 100 mensen en een redelijk bandje. De mensen waren heel warm en belangstellend naar ons toe, we voelden ons erg welkom.
Na de dienst (die 2 uur duurde) werden we uitgenodigd om mee te eten met de gemeente en omdat we nog niets bedacht hadden gingen we op dit aanbod in. Veel goede gesprekken aan tafel. Voor mijzelf echt heel fijn om zo over geloof te praten na deze week. Ze nodigden ons ook uit om een keer naar de bijbelstudie op vrijdag te komen. Ik denk dat ik wel een keertje kom, ik weet niet hoe het met Carlos zit.

Eenmaal buiten merkten we weinig meer van de zondag. In Boekarest staat het leven niet stil ofso. De drukte in de straten is zoals altijd chaotisch en veel winkels zijn 'gewoon' open.

Thuis hebben we niet veel gedaan. Madalina en haar huisgenoten kwamen nog langs om ons iets te laten proeven wat ze hadden gemaakt. Ook spraken we af hoelaat we morgen gaan beginnen.
Ja, het wordt gewoon weer burgerbedtijd!

• 19 November 2012 - 10:24

Dennis:

Jow Chris,

Tof om zo wat van je avonturen te lezen!
    Veel succes en plezier daar!

Groet,
    Dennis

• 21 November 2012 - 17:21

Ome Karel:

Leuk Chris om te lezen dat er ook een God is al zit je ver weg
    en het is d zelfde al zijn de gebruiken wat anders

groetjes

Oma Karel