Boekarest dag 23-24; Kerstsfeer op 8 december - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Chris Bouman - WaarBenJij.nu Boekarest dag 23-24; Kerstsfeer op 8 december - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Chris Bouman - WaarBenJij.nu

Boekarest dag 23-24; Kerstsfeer op 8 december

Door: Chris Bouman

Blijf op de hoogte en volg Chris

09 December 2012 | Roemenië, Boekarest

Dit weekend was een soort bijkom-weekend. Een toffe kerstdienst van IBC op zaterdagavond en daarna nog wat wezen drinken met een aantal mensen van IBC. Dit was mijn laatste keer bij deze gemeente, omdat ik op zondag uitgenodigd was op een conferentie van het laboratorium en volgende week in Iasi zit. Over schrobben, gezelligheid en regen.

De zaterdag begon heel rustig. Heerlijk lang uitgeslapen, iets waar ik echt aan toe was. Daarna rustig een ontbijtje gemaakt en een boodschappenlijstje.
Na de boodschappen was het hard nodig om wat te gaan schrobben. De keuken was een bende, de vloerplakte en de wc was meer bruin dan wit. Ik had nu de tijd ervoor dus alle attributen werden uit de kast gehaald; allesreiniger, bleek en vloerreiniger. Na ongeveer 2 en een half uur schrobben zag het er al een stuk beter uit. Carlos zal wel opkijken als hij terug is!

's Avonds was de kerstdienst van IBC. Het was in de Antioch Church die heel sfeervol was aangekleed. Heel mooi om te zien dat alle soorten bijbelgroepen iets hadden voorbereid voor de dienst. Ook was er een heus kerstkoor die klassiekers zongen als 'Silent night', 'Joy to the world' en 'Angels We Have Heard On High' (hoor de engelen zingen de eer).
Na de dienst was er zoals gewoonlijk eten en gezelligheid. Ook zag ik nog even gelegenheid om piano te spelen. Hierna gingen we met een groepje nog wat drinken. Erg gezellig en een goede afsluiting.

Op zondag kon ik helaas niet naar IBC, want ik had mijn begeleider beloofd om naar de conferentie te gaan die georganiseerd werd door het laboratorium. Achteraf een slechte keuze, want het was wel interessant maar niet super. Ook was het vandaag een gigantische regendag, dus erg droog bleef ik niet door mijn reis naar het laboratorium.

Hierna had ik nog een redelijke middag over. Vooral tijd om wat te koken, wat te mailen en dit blogje te schrijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Actief sinds 13 Nov. 2012
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 22768

Voorgaande reizen:

20 September 2016 - 14 December 2016

Internship IWRM Programme Rwanda

12 November 2012 - 31 December 2012

MARS project Vaslui

Landen bezocht: