Boekarest dag 25-26: Sneeuwte voor de storm - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Chris Bouman - WaarBenJij.nu Boekarest dag 25-26: Sneeuwte voor de storm - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Chris Bouman - WaarBenJij.nu

Boekarest dag 25-26: Sneeuwte voor de storm

Door: Chris Bouman

Blijf op de hoogte en volg Chris

11 December 2012 | Roemenië, Boekarest

En ja hoor! Waar we zo lang (niet op hoopte) op wachtten werd zondag op maandag nacht al een beetje een feit, maar vanavond helemaal. Boekarest is bedekt onder een laag tussen de 15 en 20 centimeter sneeuw. Over enorm nerden overdag en genieten van sneeuw en glühwein (ja dat kennen ze hier ook) in de avond.

Op maandag was ik mijn brood aan het smeren toen het me opviel dat het wel heel licht buiten was. Zowaar, na de regendag van gisteren lag er sneeuw op maandagmorgen. Gebreide sokken van oma eindelijk de la uit, warme schoenen aan en de deur uit!
Zo begon de week en er stond behoorlijk wat op het programma. De tweede reis naar Vaslui moet verder geregeld worden en ook moet ik zoveel mogelijk mijn model af zien te krijgen. Genoeg te doen dus! Gelukkig kreeg ik een beetje hulp van Ebel via de mail en daar kon ik een stuk verder mee. Het model gaat de goede kant op.
Verder werd Madalina een aantal keer gebeld door de hydroloog van Apele Romane (Marius) in Vaslui over de locaties van de boringen. Er zijn wat problemen en hij was het persoonlijk ook niet eens met de locaties. Ik probeer deze discussie zoveel mogelijk langs me heen te laten gaan. Het zal wel goed komen voor vrijdag.

Op dinsdag hetzelfde laken een pak. De oude sneeuw was bevroren en Boekarest is behoorlijk glad dan. Een mooie zonnige ochtend en ik had er ziin in. De dagen gaan erg goed en ik maak ze ook behoorlijk vol. Voor de algemene 'blogvolger' zijn de technische details saai dus die laat ik achterwege.
's Avonds ben ik met Carlos en een aantal vrienden van hem (onder andere een andere Carlos om het makkelijk te maken) naar een Mexicaans restaurant geweest om de warmte maar op te zoeken. We gingen lopend en dat viel niet mee, het sneeuwde al behoorlijk.
Eenmaal daar aangekomen was het warm en goed. We bestelden glühwein. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou drinken in een Mexicaans restaurant in Boekarest, maar het was wel fijn.

Morgen hetzelfde laken een pak. Ik ben benieuwd of de bus rijdt. Waar ik min of meer wel bezorgd over ben is de laag sneeuw/ijs in Vaslui. Het boren komend weekend wordt geen pretje...

Ik kan jullie wel zeggen dat het suikerlaagje in Nederland niets is vergeleken met dit!

  • 12 December 2012 - 21:34

    Pa:

    Komen de sokken van oma toch goed van pas


  • 16 December 2012 - 17:22

    E.den Hertog:

    Christian, voor t.v. en radio had ik gehoord van de flinke sneeuwval in Roemenië, nu nog even de laatste loodjes en dan kun je hier je ervaringen delen, wij zijn goed op de hoogte gehouden, maar een verhaal op je praatstoel wordt ook aandachtig en met open mond beluisterd . Zeg hou je nog haaks deze laatste etappe
    en een goeie trip naar huis, voor Kerst in een regenachtig en dus nat NL.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Actief sinds 13 Nov. 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 22752

Voorgaande reizen:

20 September 2016 - 14 December 2016

Internship IWRM Programme Rwanda

12 November 2012 - 31 December 2012

MARS project Vaslui

Landen bezocht: