Kigali dag 14 en 15: Motos, muziek en mapping - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Chris Bouman - WaarBenJij.nu Kigali dag 14 en 15: Motos, muziek en mapping - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Chris Bouman - WaarBenJij.nu

Kigali dag 14 en 15: Motos, muziek en mapping

Door: Chris Bouman

Blijf op de hoogte en volg Chris

09 Oktober 2016 | Rwanda, Kigali

Het was alweer het derde weekend in Kigali; een lekkere uitslaapzaterdag en een wat drukkere zondag. Dit weekend gingen Maurits en ik langs bij Ebel, uit eten en uitgegaan met Clement en Adam, naar de kerk met Pieter en een meeting met Melvin, een specialist op het gebied van Participatory GIS.

De zaterdag begon pas laat, omdat ik me voorgenomen had om lekker uit te slapen. Daarna verliep de dag ook lekker rustig. Aan het eind van de middag gingen we langs bij Ebel en zijn vrouw. Net zoals het etentje een paar weken geleden was het erg gezellig en fijn om eens over andere zaken dan werk te praten. Ik heb me zelfs gewaagd aan locale snacks: gedroogde visjes.
Daarna gingen we naar Cool Garden, een lokaal restaurant. Hier hadden we afgesproken met Adam en Clement om wat te eten en daarna uit te gaan. Het was heel gezellig, alleen het eten duurde een beetje lang. Na het eten gingen we ook naar een lokale bar waar een live optreden was. De band speelde allerlei Rwandese popliedjes die volgens Clement erg oud waren. Omdat Adam en Clement de muziek niet echt OK vonden pakten we een moto en gingen naar een bar die Plus 250 heette. Het was niet de meest rustige motorit, maar wel leuk om eens te filmen hoe dat eruit ziet.
We zijn daar tot ongeveer 3 uur gebleven en toen weer naar huis gegaan.

Amper 4 uur later stond ik alweer op om naar de kerk te gaan met Pieter. Omdat ik nog een beetje brak was ging er redelijk veel langs me heen. De preek hielp niet echt mee, omdat het een nogal warrig verhaal was. Na de dienst hebben Pieter en ik nog anderhalf uur staan koffieleuten met wat expats. Opzich dikke prima, maar mijn hoofd stond er niet echt naar...

's Middags hadden Maurits en ik nog een meeting met Ebel, Giress en Melvin. Melvin is gespecialiseerd in het construeren van fysieke 3D modellen van landschappen. Dit willen we gebruiken om aan de mensen in de dorpen te laten zien hoe hun gebied eruit ziet. Heel interessant. Komende week gaat Maurits een workshop hier in volgen. Hopelijk krijgen we er mooie resultaten uit!

Morgen wordt dus een drukke dag voor het plannen van de WEAP training deze week. Veel facilitair geregel en heen en weer geloop. Ik heb er wel zin in, maar probeer voor nu ook nog van de laatste uurtjes weekend te genieten...