Vaslui dag 3; Dataverzameldag - Reisverslag uit Vaslui, Roemenië van Chris Bouman - WaarBenJij.nu Vaslui dag 3; Dataverzameldag - Reisverslag uit Vaslui, Roemenië van Chris Bouman - WaarBenJij.nu

Vaslui dag 3; Dataverzameldag

Door: Chris Bouman

Blijf op de hoogte en volg Chris

22 November 2012 | Roemenië, Vaslui

Vandaag het werk afmaken. De data moet ook daadwerkelijk op mijn computer komen. Over onze ontmoeting met meneer Panaitescu en hoe de dingen toch ineens niet zo zeker leken...

Om 5.45 uur locale tijd werd ik opgehaald door Catalin en Emil (de chauffeur, ik weet zijn naam weer!) om naar het bustation te gaan. We hadden de bus om 6.15 naar Iasi waar we om 8.00 uur een afspraak hadden met meneer Panaitescu. De bus is niet meer dan een Mercedes Sprinter busje die volgepropt werd naarmate we dichter bij Iasi kwamen. Na een uur en 45 minuten kwamen we bij het station aan en gingen we met de taxi naar het gebouw van Apele Romane om meneer Panaitescu te spreken.
Werkelijk waar een autoriteit die alles weet over het meer. Hij heeft er tientallen studies over gedaan en is nu bijna pensionado. Een hele warme grote vent die echt zijn best voor ons heeft gedaan. We kregen alles wat we wilden weten: historische feiten, morfologie, grondwaterstroming en regengebied. Om 10 uur stonden we buiten met een volgeladen usb-stick.

Bij Madalina ging het in Vaslui echter wat stroever. De data die Apele Romane in Vaslui beloofd hadd kon ineens toch niet geleverd worden omdat ze een handtekening van de directeur nodig hadden die weg was voor veldwerk. Wel was alle data al bij elkaar gezet en uitgezocht. Er hoefde alleen nog gekopieerd te worden op een usb-stick.

We besloten eerst maar het veld in te gaan om de divers te checken en hopen dat de directeur daarna terug was. Alle divers werden gecheckt en ze geven goede waardes aan. Ik was erg blij hiermee, want je weet maar nooit wat er allemaal fout kan gaan.

Toen we terugkwamen was de directeur er en de handtekening werd gezet, evenzo werden de bestanden op de usb-stick gezet. De trip naar Vaslui was hierna officieel een succes en we gingen eten bij hetzelfde restaurant als gisteren met een heerlijk Roemeens biertje erbij.
Die hadden we wel verdient na de afgelopen dagen!

Tags: Iasi, Divers, Bus