Kigali dag 8 t/m 10: Na werken komt regen - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Chris Bouman - WaarBenJij.nu Kigali dag 8 t/m 10: Na werken komt regen - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Chris Bouman - WaarBenJij.nu

Kigali dag 8 t/m 10: Na werken komt regen

Door: Chris Bouman

Blijf op de hoogte en volg Chris

30 September 2016 | Rwanda, Kigali

Het zijn de afgelopen dagen drukke werkdagen geweest. Ik was nogal vastbesloten om mijn analyse af te hebben voor het weekend en dat is dan ook gelukt. Verder ben ik zinnetjes Kinyarwanda aan het leren van de bewaker en ben ik Champions League gaan kijken met een collega, Michael. En als klap op de vuurpijl is het gaan regenen. Nouwja, het regent eigenlijk al de hele week zo af en toe. Vandaag was het heel mooi weer tot na zonsondergang. Het is vanaf 18:00 tot aan nu (22:54) aan het gieten en onweren; een flitsend begin van het weekend dus!

Maar eerst de afgelopen dagen. Nadat dinsdag een beetje teleurstellend was wat betreft mijn opdracht ging ik woensdag en donderdag onverdroten verder. Fulltime GIS is behoorlijk vermoeiend, mede doordat ik dit soort netwerkanalyses nooit heb uitgevoerd en dus veel moest uitzoeken en uitproberen. En ja, dat kost tijd. Uiteindelijk ben ik het wel echt steeds leuker gaan vinden en ben ik ook beter geworden. En ik hoop dat we dit soort analyses kunnen gebruiken voor het project, want dit was natuurlijk nog maar een uitprobeersel. Maandag maar eens overleggen hoe de rest van het team daar over denkt...

Deze week was het voor de rest stil op de zaal waar ik normaal werk met de interns. De grootste groep was veldwerk aan het doen en ik bleef achter met Michael en Clariss. Het was opzich niet erg, want daardoor leerde ik Michael wat beter kennen. Woensdagavond hadden we afgesproken om in een bar Atletico - Bayern München te kijken, wat echt een topidee was. Zo hadden we het tijdens het voetbal kijken over de stage en kwamen er allerlei goede ideeën voor tijdens het veldwerk.

Verder leer ik elke dag een zinnetje Kinyarwanda van Eduard, onze bewaker. Hij wil graag leraar worden, dus dan kan hij dat mooi oefenen op mij. Ik kan er geen pepernoot van, dus hij heeft het gelijk al moeilijk met me.

Morgen ga ik samen met Pieter naar het Genocide Memorial hier in de stad. Volgens Lonely Planet moet je er wel een halve dag voor uittrekken, dus we gaan redelijk vroeg. Ik ben heel benieuwd, want eigenlijk weet ik nog niet zoveel over die zwarte bladzijde uit de Rwandese geschiedenis...

  • 02 Oktober 2016 - 14:06

    Leoni:

    Super gaaf Chris! Geniet en werk hard xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Actief sinds 13 Nov. 2012
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 22753

Voorgaande reizen:

20 September 2016 - 14 December 2016

Internship IWRM Programme Rwanda

12 November 2012 - 31 December 2012

MARS project Vaslui

Landen bezocht: