Kigali dag 2; Ik begin het hier leuk te vinden! - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Chris Bouman - WaarBenJij.nu Kigali dag 2; Ik begin het hier leuk te vinden! - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Chris Bouman - WaarBenJij.nu

Kigali dag 2; Ik begin het hier leuk te vinden!

Door: Chris Bouman

Blijf op de hoogte en volg Chris

22 September 2016 | Rwanda, Kigali

Nadat het gisteren vooral aftasten was, was het vandaag een erg leuke dag. Ik had heerlijk bijgeslapen, bij een crash cursus in Rating Curves gezeten, mijn eigen data bij elkaar geschraapt en een eerste begin met mijn GIS analyse gemaakt. Verder heb ik voor het eerst achterop een mototaxi gezeten en ben ik met mijn 'bazen' uit eten geweest in de buurt.

De dag kwam langzaam op gang, wat waarschijnlijk ook door het warme weer kwam. Ik was pas rond 9 uur in ons kantoor, waar normaal 8 uur de richttijd is. Ik hoorde van de andere interns dat deze wel redelijk flexibel te interpreteren is. De eindtijd (17:00) is dat echter niet. De deur van ons hok wordt gewoon dichtgedaan. Op dat moment gaf Bobby een crash cursus in Rating Curves, een must voor als je hydrologisch veldwerk gaat doen. Veel daarvan kende ik al, maar het was fijn om een praktische uitleg daarbij te hebben. Hierna ben ik samen met Clement (een van de interns) naar het centrum gegaan. Hij moest zijn laptop repareren en ik moest geld pinnen. We gingen achterop een mototaxi, wat hier een normaal vervoersmiddel is. Grappig feitje. Vanochtend liep ik naar het werk en ik werd ongeveer 5 keer benaderd door deze motor rijdende taxichauffeurs. Toen ik vertelde dat ik liever liep lachte ze me bijna uit. Maar het boeide me niet veel, want nu kon ik eindelijk een beetje de stad in me laten opnemen.

Na de lunch had ik een afspraak met Marc die mij veel data kon geven voor mijn GIS opdrachtje. Omdat het echter 100 gB was, duurde het even en ging ik alvast de data die ik al eerder gekregen had bekijken. Hier had ik eigenlijk al genoeg aan, want er zitten behoorlijk wat fouten in de files met projecties. Meer details verteld ik niet, want dat zou de smeuiïgheid van dit verhaal eraf halen.

Na 17:00 werd ik thuisgebracht door Rob en heb ik een uur de tijd genomen om me op te frissen. Om 18:30 gingen we uit eten met het team (en de vrouw van Ebel). Heel leuk om eindelijk eens de tijd te nemen om met elkaar te praten. Ook een heel goed restaurant trouwens! En lekker dichtbij, want achter mijn hostel zit een straat waar allerlei goede restaurants zitten. Met fantastisch uitzicht over de stad.

Al met al geen slechte dag. Morgen belooft ook weer spannend te worden. Ik heb met Leon (de praktische man van Water for Growth) afgesproken om een kamer te bekijken. Via, via, dus hopelijk is het iets want ik ben dit hostel al wel een beetje zat aan het raken. En voor de rest lekker door met mijn werkzaamheden. Ik denk dat ik het hier wel 3 maanden ga volhouden...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Actief sinds 13 Nov. 2012
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 22775

Voorgaande reizen:

20 September 2016 - 14 December 2016

Internship IWRM Programme Rwanda

12 November 2012 - 31 December 2012

MARS project Vaslui

Landen bezocht: