Boekarest dag 2; Werksfeer en de Roemeense bios - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Chris Bouman - WaarBenJij.nu Boekarest dag 2; Werksfeer en de Roemeense bios - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Chris Bouman - WaarBenJij.nu

Boekarest dag 2; Werksfeer en de Roemeense bios

Door: Chris Bouman

Blijf op de hoogte en volg Chris

14 November 2012 | Roemenië, Boekarest

En nu is het dan echt begonnen. Voorgesteld aan mijn Roemeense collega en de eerste data verzameld. Ook heb ik kennis gemaakt met het openbaar vervoer in Boekarest om naar de bios te gaan...

Vanochtend had ik om 09.00 uur een afspraak bij Radu Gogu (mijn begeleider hier) om kennis te maken met mijn Roemeense collega, Madalina Bichir. Na wat uitleg werden we naar het hydrologisch laboratorium gebracht om daar te werken aan het project. We zitten daar met een volledig team van hydrologen, waarvan de meeste net afgestudeerd zijn (dus lekker goedkoop). Erg goede sfeer en we leren veel van elkaar. 's Middags met elkaar pauze houden en werken tot ongeveer 18.00 uur. Gelijk na deze dag werd ik uitgenodigd om mee te gaan naar de bioscoop, om Skyfall te zien.

Ik vroeg aan Carlos of hij zin had om mee te gaan. Alleen een probleem; de auto zat vol. Carlos en ik besloten om lopend te gaan, maar we vergisten ons in de plaats. Daar stonden we dan in het centrum van Boekarest en geen idee waar naartoe te gaan. Na een telefoontje met Madalina wisten we dat we de metro (ja die hebben ze hier ook) moesten nemen en dan nog een stukje tram. We waren veel te laat en namen een film later. Wel gezellige gesprekken gehad met allemaal mensen die ik eigenlijk helemaal niet ken. De Roemenen zijn erg gastvrij en warm, maar boven alles ook erg bezorgd.
Na de film sleepten ze ons zowat naar de taxi, want de metro's reden niet meer en ze wilden zeker weten dat we goed terecht kwamen. Na een gigantische omweg en 20 Lei (ongeveer 4,50 euro) lichter kwamen we doodvermoeid aan.

Daarna nog even een blogje schrijven en Carlos' verhalen aanhoren. Die jongen heeft volgens mij nog zat verhalen om mij de rest van de nacht te entertainen... Weltrusten iedereen!

  • 15 November 2012 - 07:53

    Wim Bouman:

    Hoi Chris,
    We vinden het allemaal hartstikke leuk dat je deze blog bijhoudt. We kunnen je zo volgen wat je allemaal beleefd.We kijken uit naar je volgende log. Groetjes Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Actief sinds 13 Nov. 2012
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 22765

Voorgaande reizen:

20 September 2016 - 14 December 2016

Internship IWRM Programme Rwanda

12 November 2012 - 31 December 2012

MARS project Vaslui

Landen bezocht: